недеља, 29. мај 2016.

На данашњем јеловнику,...Хлеб са Хиландара

              Зове ти мене сестра пре седам дана и причамо ми о које чему, а кад се ми тако распричамо, то је знак да ћемо се тај дан и видети,... То тако код нас бива,... 

Ми смо ти као оне две што су затвору провеле 20 година у истој ћелији и кад је једна кренула  кући, друга ће јој на капији: "Чек још нешто да ти кажем." :) 
  
                Елем, прича по прича и на послетку ће ти она: "Ај да се видимо негде :) , рекох вам :) да ти дам нешто." Шта да ми даш? Морам ја знати,... "Добила сам Хиландарски хлеб, па хоћу да ти дам мало." 

                 Никад чула, ал ај може,...Волим ја све што је ново,... И нађемо се ми, а она у посуди  носи тесто,... Реко нећу ваљда ово јести,...
                 
                  И онда ми она објасни сву причу о Хлебу са Хиландара, а ја је преносим вама, да данас сутра не будете неуки и незахвални као што сам у том моменту ја била.

                   Верује се да је Хлеб са Хиландара освештан и Богом дан, да би пронашао онога коме је неопходан и да би му помогао. Нико не зна када је овај обичај покренут и када је тај- наш круг започео. 
                    Заправо се ради о тесту о којем се, када се добије на поклон, треба бринути седам дана и сваки дан додавати неки нови састојак, да би се шести дан поделило на четири једнака дела, а седми дан би се ти делови поклонили, а од 4 деo би се замесио по добијеном рецепту и испекао, а самим тим и добио Хиландарски хлеб. 
Верује се да ће овај хлеб донети срећу и благостање породици у коју је дошао, а да ће његовом творцу испунити  велика жеља.

                   Имајући у виду да је свој пут нашао до мене о истом сам се бринула, баш као што је наведено, сваки дан гледајући га више пута дневно, иако то није нигде писало и данас сам га са нестрпљењем испекла. И могу вам рећи да је ДИВАН.

                  Овом приликом са вама делим само ове информације и слику, ... Рецепт не могу, јер нема смисла, али ако икада нађе свој пут до вас, прихватите га,...


Можда овај хлеб и не поседује те моћи и можда неће испунити  жеље и све остало шта се наводи,... Али верујте ми на реч вреди се потрудити мало, јер је стварно укусан.




То што јесте, Божји је дар вама;
Оно што ћете постати, јест ваш дар Богу.




Нема коментара:

Постави коментар